Nog ‘n stel werke wat noodsaaklik is om die lewenskrag van ‘n mens se geloof te bewys, is werke van liefde. Hy wat Christus liefhet, voel dat die liefde van Christus hom dwing; hy streef daarna om die kennis van Christus te versprei; hy verlang om juwele vir Christus se kroon te wen; hy poog om die grense van Christus se koninkryk uit te brei. Ek sal nie ‘n enkele pennie gee vir die hoogste belydenis, gekoppel aan die mees welsprekende woorde, wat homself nooit in direkte dade van Christelike diens openbaar nie.

As jy Christus liefhet, kan jy nie anders as om Hom te dien nie. As jy in Hom glo, is daar so ‘n krag in wat jy glo, so ‘n mag in die genade wat met geloof gepaardgaan, dat jy Christus moet dien; en as jy Hom nie dien nie, dan behoort jy nie aan Hom nie.

Hierdie bewys, voordat ons dit verlaat, kan op verskeie maniere geïllustreer word. Kom ons gee net een voorbeeld. ’n Boom is in die grond geplant. Nou, die bron van lewe vir daardie boom is in die wortel, of dit nou appels dra of nie; die appels gee dit nie lewe nie, maar al die lewe van die boom kom uit sy wortel. Maar as daardie boom in die boord staan, en wanneer die lente aanbreek, is daar geen knop nie, en wanneer die somer kom, is daar geen blare of vrugte nie, en die volgende jaar en die daaropvolgende jaar, bly dit daar sonder knop of blom of blare of vrugte, sal jy sê dit is dood, en jy sal reg wees; dit is dood. Dit is nie dat die blare dit laat lewe nie, maar die afwesigheid van die blare is ’n bewys dat dit dood is. Net so is dit met die belydende gelowige. As hy lewe het, moet daardie lewe vrugte voortbring; as daar geen vrugte of werke is nie, dan kan jy seker wees dat die gevolgtrekking dat hy geestelik dood is, beslis korrek is.

Wanneer die telegraafkabel geen boodskap oordra nie, en wanneer hulle keer op keer probeer telegrafeer en die enigste antwoord wat kom is “dooie aarde,” is hulle oortuig dat daar ‘n breuk is, en so kan jy seker wees dat wanneer daar niks in ‘n mens se lewe geproduseer word deur die veronderstelde genade wat hy glo hy het nie, en niks anders geopenbaar word as “dooie aarde” nie, die verbinding tussen die siel en Christus nie bestaan nie.

Ek hoef nie verder uit te brei nie. Dit kan eenvoudig opgesom word in hierdie een sin: “Sonder heiligheid sal niemand die Here sien nie.” Bring dus werke voort wat by bekering pas. En nou beweeg ons met korter woorde na die tweede punt:

II. Feite wat die Leer van “Geloof Sonder Werke is Dood” Ondersteun

Daar is feite wat duidelik aan almal wat toekyk wys dat baie belydende gelowiges sonder werke nie gered is nie. Dit sou baie lagwekkend wees, as dit nie so hartseer was nie, om te dink aan sommige wat hulself mislei met die gedagte dat hulle gered is, terwyl niemand anders as hulle self enige twyfel het oor hul saligheid nie.

Ek onthou ‘n belydende gelowige wat altyd oor geregtigheid deur geloof gepraat het, en die meeste sekerheid daaroor gehad het wanneer hy vol bier was. Ongelukkig is sulke belydenaars glad nie ongewoon nie. Op die oomblik wanneer hul veroordeling duidelik op hul voorkop geskryf is vir almal wat hulle ken, is hulle die sekerste dat hulle gered is.

Broers, as sulke gevalle vir jou oortuigend is, en jy geen twyfel daaroor het nie, pas dieselfde reël op jouself toe. Want alhoewel jy dalk nie in die growwe sondes verval nie, as jy jou huis ellendig maak deur selfsug, as jy voortdurend in kwaadwillige buie verval, as jy nooit teen hierdie sondes stry nie, en die genade van God lei jou nooit daaruit nie; as jy in privaat sondes kan leef en tog jou gewete sus en net soos voor jou sogenaamde bekering bly, pas dan dieselfde oordeel op jouself toe.

III. Wat van diegene wat Geloof Sonder Werke het?

Wat van hulle? Wel, hul veronderstelde geloof maak hulle dikwels baie sorgeloos, en uiteindelik verhard en verdorwe mense. Ek vrees baie dat iemand onder ons die naam het om te lewe, maar in werklikheid dood is. ’n Gewone sondaar wat geen belydenis maak nie, kan dalk tot bekering kom, maar dit is baie skaars dat iemand wat voorgee om iets te wees wat hy nie is nie, ooit tot bekering kom. Dit is ’n ellendige ding om ’n mens te ontdek dat sy belydenis ’n leuen was.

Sommige sal begin om hulle geloof te bevraagteken, maar dan bemoedig hulle hulleself met die gedagte dat hulle tog reeds gered is en dus maar kan voortgaan met hul lewe soos tevore. Wanneer hulle egter uitvind dat hulle lewe net ‘n skyn was, is dit dikwels te laat om die verhouding met God te herstel.

Wanneer mense voorgee om in Christus te glo, maar hul werke bewys die teendeel, wat van hulle? Hulle het die Kerk oneer aangedoen, en wanneer Christus verskyn, wat sal hul lot wees? Dit is nie vir my tong om te sê nie, maar in daardie dag sal die oordeel skerp en onomwonde wees.

Mag ons almal vandag na Christus gaan om ons volkome Verlosser te wees, in daad en waarheid, en mag ons Hom dien met hart en siel en krag.

Amen.

Charles Spurgeon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0:00
0:00