Eer aan die Vader – Charles Spurgeon

Eer aan die Vader

“Geseën is die God en Vader van ons Here Jesus Christus, wat ons geseën het met alle geestelike seëninge in hemelse plekke in Christus: volgens soos Hy ons in Hom gekies het voor die grondlegging van die wêreld, dat ons heilig en sonder blaam voor Hom in liefde mag wees.” Efesiërs 1:3, 4.

Inleiding

Laas Sondag het ek die oggenddienste by Exeter Hall afgesluit met ‘n preek oor Johannes se doxologie: “Aan Hom wat ons liefgehad het en ons van ons sondes in sy eie bloed gewas het, aan Hom behoort die eer en heerskappy vir ewig en altyd. Amen.” [Preek #1737, Volume 29, Johannes se Eerste Doxologie.] Ek het gevoel dat dit gepas sou wees om hierdie reeks dienste met ‘n ander doxologie te begin. En terwyl die vorige een ter ere van die Tweede Persoon van die Goddelike Eenheid was, is hierdie ter eer en glorie van die Aanbiddenswaardige Persoon van die Vader. Mag God, wat sy dienaars ‘n lofprysende gees gegee het sodat hul epistels oorvloei met doxologieë, dieselfde gees van blywende dankbaarheid aan ons gee, sodat ons almal met die heeltemal opregte “Amen” ons teks kan aanhef, “Geseën is die God en Vader van ons Here Jesus Christus.”

Lofprysing en Seëning

Van lofprysing kan ons sê wat oor sout in die Skrif gesê is: “sonder om vas te stel hoeveel.” O, om te prys en te bid sonder ophou! Mag die Heilige Gees in ons voortdurende dankbaarheid werk! Let wel daarop dat dieselfde woorde in verband met ons begeerte teenoor God en God se daad teenoor ons gebruik word—“Geseën is die God en Vader van ons Here Jesus Christus, wat ons geseën het.” Dit is merkwaardig dat ons armoedige klippies van wense so waardeer word dat dieselfde woorde in verband met hulle gebruik word as met die onskatbare diamante van genade wat die Here aan ons geskenk het. Ons seën God omdat Hy ons seën. “Seën die Here, o my siel, en vergeet nie al sy voordele nie.”

Seëning van die Vader

Nou, dit is maklik om te verstaan hoe die Vader van barmhartighede, van wie elke goeie en perfekte gawe voortkom, werklik ons seën, maar hoe kan ons gesê word om Hom te seën?—en wat is die verskil tussen dit en Hom te prys? Daar is wel ‘n onderskeid, want ons lees: “Al U werke sal U loof, o Here, en U heiliges sal U seën.” Lofprysing ontstaan selfs uit lewelose voorwerpe, aangesien hulle die mag en wysheid van hulle Skepper vertoon. Maar intelligensie, wil, en bedoeling is nodig om God te seën. Lofprysing is die manifestasie van ons innerlike eerbied en waardering, dit aanbid en verheerlik, maar in die seën van God dink ons goed van Hom, en wens ons Hom wel, en verlang dat ander dieselfde mag doen. In die seën van God is daar die begeerte om goed aan God te doen, net soos Hy aan ons doen, indien dit vir ons moontlik was. Ons misluk in die krag om so ‘n begeerte te vervul, maar dit is goed dat dit in ons harte is. God kan nie werklik iets van ons ontvang vir Sy eie verruiming of vermeerdering nie, want alles wat ons vir Hom kan doen, is reeds Syne, en dit moet in Sy krag gedoen word, sodat wanneer alles gedoen is, moet gesê word: “Van U eie het ons aan U gegee.” Ons kan ook nie by Sy glans of geluk voeg nie, want Hy is van nature onmeetlik glorierig en oneindig geseënd. Tog, indien so ‘n vermeerdering binne ons mag was, sou ons dit graag wou bied. Indien alles ons was, sou ons dit aan Sy voete neerlê, en dinge wat ons het, alhoewel ons dit nie direk aan Hom kan gee nie, gee ons tog aan Sy saak, en aan die armes van Sy volk.

Seëning in Gebed

Wat sê die Psalmis: “O Here, U is my God; my goedheid strek nie tot U nie, maar tot die heiliges wat op die aarde is, en tot die voortreflikste, in wie al my behae is.” Ons is gelukkig dat ons, deur die hulp aan behoeftige gelowiges, die Here seën. Daar is ook ‘n beduidende mate van seën van God in sulke gebede soos hierdie: “Laat U Naam geheilig word. Laat U koninkryk kom. Laat U wil geskied op die aarde, soos in die hemel.” Wanneer ons met vreugde eer, magtigheid, en heerskappy aan die Here toeskryf, seën ons Hom. Wanneer ons verlang dat ander mense die Here moet liefhê en Hom dien, en Hom eer, seën ons Hom. Wanneer ons begeer om Hom meer self te liefhê, en ons harte brand met aspirasies na gemeenskap met Hom, seën ons Hom. Wanneer ons ywerig is om die waarheid van die evangelie wat God verheerlik, bekend te maak, en Sy Seun wat veral in Hom geopenbaar is, te bekend te maak, seën ons God.

In Stille

In heilige stilte, wanneer die hart nie haar emosies in woorde kan vertaal nie, en moeilik in gedagtes, kan ons die Here seën. In die rendement aan God van wat ons kan render, en in die voortdurende vraag: “Wat sal ek aan die Here render vir al Sy voordele teenoor my,” seën ons Hom. As ons met vreugde wag vir Sy bevel, en dit as ‘n plesier beskou om met saamgebinde lende te staan, roep: “Wat wil U hê ek moet doen? Het U ‘n boodskap vir hierdie gewillige voete? Hier is ek; stuur my,” dan is ons in werklikheid besig om ons Here te seën. Kan jy van jou siel sing—

Seën in Liedere

“Daar is geen lam in U kudde wat ek sou weier om te voer! Daar is geen vyand voor wie se gesig ek sou vrees om U saak te verdedig”? Dan is jy in daardie toestand van hart waarin alles wat binne jou is, die heilige Naam van God seën. Geseën is God. Ons wil Hom beter bekend maak, en so Sy manifest glorie vermeerder, terwyl ons voortdurend wens dat ons duisend keer meer kon doen. Mag ons harte op hierdie tyd vervul wees met hoë idees van die goedheid en grootheid van die Here, en mag ons siele gereed wees om in lofprysing uit te bars, gretig vir diens, en gebuk in eerbiedige aanbidding.

Seën in Gemeente

“Seën die Here, o huis van Israel: seën die Here, o huis van Aaron: seën die Here, o huis van Levi: julle wat die Here vrees, seën die Here. Geseën is die Here uit Sion wat in Jerusalem woon. Prys die Here.” Mag ons opgewonde wees om die Here te seën deur die onderrig van ons teks.

God die Vader Regs Beskou

Hier het ons, in die eerste plek, GOD DIE VADER REG BESKOU. “Geseën is die God en Vader van ons Here Jesus Christus.” Wanneer die goddelike Vader reg beskou word, word Hy die objek van ons dankbaarheid, nie van ons vrees nie. In plaas daarvan om voor Hom te bewe soos voor ‘n ernstige regter, verheug ons in Hom as ‘n toegeeflike Vader. Hy is nie meer vir ons die Donderer van Sinai nie, maar die Vader van ons geeste. Onder die onkunde is dit te dikwels die gewoonte om elke barmhartigheid aan die Here Jesus Christus toe te skryf en te dink dat Hy heeltemal vriendelik en sagmoedig is, terwyl die Vader vol strenge geregtigheid en strengheid is, maar dit is nie so nie. God is liefde en daardie liefde woon gelyk in elkeen van die heilige Drie. Ons Here Jesus Christus kom na ons toe as gevolg van die liefde van die Vader, “dank aan God vir Sy onuitspreeklike Gawe.” “God het die wêreld so lief gehad dat Hy sy enigste-gegenere Seun gegee het.” In elke daad van die Here Jesus, openbaar Hy die sagmoedigheid en genade van die Vader aan ons. Hy sê: “Hy wat My gesien het, het die Vader gesien,” en “Ek sê nie dat Ek die Vader vir julle sal bid nie, want die Vader self het julle lief.” “Kyk watter soort liefde die Vader aan ons bewys het.” Die liefde van die Vader is in alle opsigte gelyk aan die liefde van die Seun. Ons moet nooit vir een oomblik een persoon van die Heilige Drie-eenheid in afwesigheid van die ander beskou nie. Verlang jy enige liefde van Christus en besef jy nie dat dit uit die Vader kom nie? Verlang jy enige genade van die Vader en erken jy nie dat dit deur die Seun gekom het nie? Mag ons die Vader sien deur die helder lig wat die Seun aan ons bring!

Seëning van die Vader van Jesus Christus

In die tweede plek, beskou die seëning van die Vader van Jesus Christus—“wat ons geseën het met alle geestelike seëninge in hemelse plekke in Christus.” Hierdie teks is gelaai met grootheid en magtigheid en mag ons siele met die wonder daarvan opgewonde maak. Met alle geestelike seëninge in Christus: deur die Seun se dood en opstanding van die dood, het Hy alles aan ons verkry wat ons nodig het om ons in die hemel te plaas. “Wat kan ons dan vir die Here doen?” Hier is die hele saak van die Skrif op een plek saamgevoeg: deur Christus het die Vader vir ons alles gewerf wat ons nodig het. Die Skrif sê “Geseën is die God en Vader van ons Here Jesus Christus.” Het jy alle geestelike seëninge in Christus ontvang? Dan het die Vader jou geseën. Mag elkeen wat hier hoor met die hele geduld van die genade van God, sy troos verkry in hierdie genade wat deur die Here Jesus Christus aan hom gegee is. Amen.

Die Titel-deede van die Aarde

Hulle het die titel-deede daarvan gehad, hoewel die Kanaäniete dit vir ’n tyd as huurders op huur gehou het.

Nou, al die geestelike seëninge wat aan die hemelse landgoed behoort, is op hierdie oomblik die eiendom van die erfgename van die hemel, en God het vir elkeen van hulle gesê: “Lig jou oë op en kyk van die plek waar jy is noordwaarts en suidwaarts, ooswaarts en weswaarts: want al die land wat jy sien, sal Ek aan jou gee.”

Die seëninge wat opgesluit is vir diegene wat God liefhet, is aan hulle gewaarborg in die verbond wat met Christus gesluit is, en ons wag net vir die tyd wanneer die Here ons God ons sekerlik in die gekoopte besit sal bring.

Alle dinge wat nodig is vir die hemelse lewe, is reeds aan die volk van God in Christus Jesus gewaarborg, in wie hulle ook ’n erfenis ontvang het.

Die Opheffing van die Gees

My broers en susters, maak dit julle nie op en laat julle voel asof julle ’n ander persoon is nie?

U het gedink u het maar min genade, maar alle geestelike en hemelse seëninge is u s’n. U het nooit gedroom dat u die hemel so na aan u kon raak nie, maar die hemel het ’n wye reikwydte, en is nie net in die heerlikheid bo nie, maar ook in genade hier onder.

Want God het ons reeds as konings gemaak—ons is reeds in die koninkryk van die hemel, en op hemelse manna, word ons vandag gevoed. Waar Christus is, daar is die hemel, en Hy is in ons harte.

Die son is bo, maar aangesien sy lig en hitte hier is, sê ons dat ons in die son sit en in die son bak. So ook, al is die teenwoordigheid van Jesus in heerlikheid, geniet ons op aarde daardie heilige openbaring van God wat die middelpunt en wese van die hemel is.

Huidige genade is die hemel wat in die siel begin. Hy wat in liefde woon, woon in God en God in hom, wat kan die hemel nog meer wees? Selfs nou, “Hy het ons saam opgerig, en ons saam laat sit in die hemelse plekke in Christus Jesus.”

Wat God aan ons gegee het, is nie beperk tot die smal horison van hierdie huidige sigbare wêreld nie, maar Hy het aan ons alle hemelse dinge in oorvloed gegee om te geniet. Die grenzelose glories van die ewigheid behoort reeds aan ons deur die Vader se seëning wat Hy op ons in Christus Jesus uitgespreek het.

Die Uitslag van die Verkiesing

Kom ons ondersoek nou die eerste uitvloeisel van hierdie hemelse seëninge.

Die fontein van ewige liefde breek uit in ons verkiesing—“Soos Hy ons in Hom gekies het voor die grondlegging van die wêreld.”

Oorweeg hierdie woorde een vir een. Die eerste is, Hy het gekies, God het ’n wil en ’n keuse in die saak van verlossing. Sommige mense hou nie van hierdie leer nie, maar hulle moet dit hê of hulle dit wil of nie, anders moet hulle die Woord van inspirasie verwerp.

Moet die mens se wil gedewifiseer word? Moet die hele resultaat van die verlossingsplan op die skepsel se keuse afhanklik wees? God verbied. Die Vader het ’n keuse van sommige mense vir die ewige lewe gemaak, en hulle het Hy aan Sy Seun Jesus gegee, en al hierdie het die Here Jesus met Sy eie bloed verlos, en Homself verbind om hulle na die heerlikheid te bring.

Het Hy nie gesê, “Alles wat die Vader My gee, sal na My kom nie?” God het dus ’n keuse gemaak, en julle wat gelowiges in Christus is, kan verseker wees dat julle die voorwerpe van hierdie keuse is.

Die Here self het julle julle geloof gegee, en julle in lewende eenheid met Jesus gebring. Seën julle Hom vir dit? Dit blyk vir my dat hier iets is waarvoor ons die Vader altyd moet prys en loof.

Let mooi op dat verkiesing alles vorm. Die Vader het ons met alle geestelike seëninge geseën, “Soos Hy ons in Christus gekies het.” Alle genade van die aarde en die glorie van die hemel kom na ons in ooreenstemming met die ewige keuse.

Daar is nie ’n enkele gawe wat uit die geseënde hand van die goddelike Verlosser kom wat nie met die merk van God se verkiesende liefde gemerk is nie. Ons is vir elke genade gekies, en elke genade was vir ons bestem.

As ons nie die Vader se verkiesing wil aanvaar nie, kan ons nie Sy seëning hê nie, want Sy gawes word duidelik verklaar om volgens Sy keuse te wees. Hulle kom as gevolg van die keuse, en hulle bewys die keuse, hulle moet ons dus herinner aan ons verkiesing, en ons die mooiste liedere laat sing.

Hulle moet ons laat vra met Dawid “Waarheen is dit vir my?” ’n Mens wat deur God verkies is, behoort die lof van God dag en nag te sing, want hy is gekies om die lof van Jehovah te openbaar.

Die Keuse in Christus

Die volgende woorde is, “Hy het ons gekies.”

Hierin is genade inderdaad. Wat kon daar in ons wees dat die Here ons sou kies? Sommige van ons voel onwaardig van die onwaardigste, en ons sien geen teken van ’n rede vir ons keuse nie.

Soos ver van keusemenere in ons eie oog, voel ons onsself van nature die heel teenoorgestelde. Maar as God ons gekies het, laat ons harte dan Hom liefhê, ons lippe Hom roem, ons hande Hom dien, en ons hele lewens Hom aanbid—“Lief vir my God, vir Hom weer Met intense liefde brand ek! Gekoos van U voor tyd begin, Ek kies U in ruil.”

Dan word ons vertel Hy het ons in Christus Jesus gekies. Hy het eers Christus as die hoof gekies en daarna deur Christus na ons gekyk en ons gekies om lede van Christus se mistiese liggaam te wees.

Ons is niemand van ons gekies apart van Jesus Christus nie, maar ons is gekies in Christus, geliefd in Christus, aan Christus gegee, verenig met Christus, en aanvaar in Christus. Dit is ’n geseënde manier om gekies te wees, want niemand kan ons van Christus skei nie, en gevolglik, totdat die Vader sy keuse van Christus verander, kan Hy nooit en sal Hy nooit Sy keuse van Sy volk omkeer nie.

Verder word ons vertel die tyd wanneer hierdie keuse gemaak is—“Voor die grondlegging van die wêreld.” Dit is die vroegste denkbare tydperk. Wanneer hierdie aarde vir die mens gereed gemaak is weet ons, want die Skrifte informeer ons, maar hoeveel eeue verloop het voordat dit vir ons ras voorberei is, weet ons nie.

Tog, lank voordat daardie tyd, het die Vader sy volk gekies. Die grondlegging van die wêreld mag die eerste skepping beteken, toe dit uit niks gespreek is, wat eeue van eeue gelede moet wees, maar voordat dit het die Vader ons gekies.

Onthou daardie woorde, “wat ons gered het, en ons met ’n heilige roeping geroep het, nie volgens ons werke nie, maar volgens Sy eie doel en genade, wat aan ons gegee is in Christus Jesus voordat die wêreld begin het.”

Voor die son en maan geskep is, of enige van die sigbare dinge gevorm is, het God sy hart op Sy volk in Christus gevestig en hulle vir die ewige lewe in Hom bestem. God se liefde is geen nuwigheid nie. Sy keuse is geen skielike daad nie.

Geseënde leer! Ek ken geen ander wat, indien reg beskou, ’n groter neiging het om die intense liefde en eerbiedige bewondering van menslike harte uit te lok nie.

Het die Here van die heerlikheid my gekies voor die grondlegging van die wêreld; dan kies ek Hom met my hele hart om my Here, my alles te wees. Het Hy my vanouds liefgehad? Dan sal ek Hom met my hele siel en krag liefhê, en bid dat my hart mag groei om Hom meer lief te hê.

Dit word hier genoem sodat julle die Vader mag seën, laat daar nou uit julle harte ’n magtige stroom van dankbaarheid vloei wat julle hele wese sal bedek en julle lewens in die kanaal van gehoorsaamheid sal dra. Kom, my hart, seën die Vader op hierdie oomblik en hou nooit op met Sy lof terwyl die lewe en bestaan duur of onsterflikheid voortduur.

Die Doel van Die Seëninge

Vierde en laastens herinner ons ons teks aan ’n ander rede vir lof, naamlik die bedoelde gevolg van al hierdie seëninge, “Dat ons heilig en sonder blaam voor Hom in liefde mag wees.”

Dit is God se ewige plan dat Sy volk heilig moet wees, en Hy het hierdie doel teen oneindige koste nagevolg.

Dit is die doel van alle seëninge wat die Vader ons in Christus gegee het. Al hierdie guns is ’n oproep aan ons om heilig te wees, en elkeen het ’n neiging om ons heiligmaking te bevorder.

Wanneer u groei in genade, en geloof, en hoop, en vreugde, is al die groei na heiligheid. Dink altyd daaraan, en seën God vir u genades deur hulle invloed in u gedrag te openbaar.

Seën God vir verhoogde kennis en verdiepte ervaring, want Hy het deur hierdie dinge bedoel om u meer volledig aan Homself te heilig. Daar is iets prakties in elke gawe wat uit die Vader se hand kom, en jy behoort vir Hom te bid dat jy met elkeen van hulle die sonde kan oorwin, in deug kan vorder, en heiligheid in Sy vrees kan volmaak.

Die uiteindelike doel van verkiesing is die lof van die glorie van goddelike genade, maar die onmiddellike en intermedêre doel is die persoonlike heiligmaking van die gekose. Ons is gekies vir heiligheid.

Die Vader het ons vir Homself gekies sodat ons sonder blaam voor Hom in liefde mag wees. Hy wil hê ons moet sonder blaam wees, sodat geen mens regverdiglik met ons kan kla nie, en onskadelik, sodat ons lewens niemand kan benadeel nie maar almal kan seën.

Heiligheid is egter meer as dit. Ons is geroep om geheel en al geheilig te wees deur genees te word van die siekte van sonde, en deur al ons gebroke kragte in een harmonieuse geheel her te stel. Hierdie herstelde natuur moet geheel aan God toegewy word, en so heilig voor God word.

Oh dat ons God se doel in verkiesing mag besef selfs op hierdie tyd, en so ons roeping en verkiesing seker maak! Laat ons daarna streef, en nooit rus totdat ons dit het nie.

Maar let op waar en watter soort heiligheid dit is, heilig en sonder blaam voor Hom. Ek het verskeie mense ontmoet wat sê hulle is perfek heilig, maar ek glo hulle is onder ’n misverstand, en ek is seker dat diegene wat hulle dophou, nie lank sal dink hulle is perfek nie.

Hierdie perfectionisme is volgens hulle dwaas idees en verwaande begrippe, nie volgens die oordeel van die Here wat die hart deursoek nie. Perfektheid in die vlees is ’n leuen. Ek glo dit is een van die grofste leuens wat ooit op dwase gedagtes geplaas is.

Dit sou iets wees om heilig en sonder blaam voor die duiwel te wees soos Job was. Dit sou iets wees om perfek voor die oë van mense te wees wat so gereed is om ons te kritiseer, maar om sonder blaam voor Hom wat ons gedagtes lees en elke mislukking in ’n oomblik sien—dit is ’n bereiking van ’n veel hoër orde.

Oh, om vlekvry en foutloos te wees! Laat ons God seën dat Hy elke dag streef om ons heilig en sonder blaam voor Homself te maak.

En Hy sal dit doen, want Sy doel faal nooit. Hy het dit in ’n groot mate in al Sy heiliges gewerk, en Hy sal volmaak wat Hy begin het. Dit is die doel waarna ons hardloop; dat ons mag bereik om die volle gelykheid van Christus te verkry.

Moed, broeders, dit is nog ver van ons, maar Hy wat die goeie werk in ons begin het, sal dit uitvoer tot die dag van Christus. Ons sal eendag sonder skuld voor die troon van God wees.

Ten slotte, ons moet heilig en sonder blaam voor Hom in liefde wees. Liefde is die salf wat op al die Here se priesters uitgegiet moet word. Wanneer Hy hulle in hulle vlekvrye klere gekleed het, sal hulle deel hê aan die salf van liefde.

Wanneer Hy ons van alle sonde bevry het, sal een keuse ding in ons gesien word, en dit is liefde—oorvloedige liefde. “God is liefde; en hy wat in liefde woon, woon in God en God in hom.”

Soos ons liefhet, leef ons tot God. Perfecte lewe sal perfekte liefde wees. Evalueer u heiligmaking hieraan—Groei u in liefde vir God? Groei u ook in liefde vir die broeders?

As u hart hard word met die verwaande idee dat u iemand is vanweë u hoë prestasies, en dat die arme klein heiliges rondom u nie eers waardig is om die veters van u skoene los te maak nie, groei u nie in heiligheid nie.

Hou u meer van arm sondiges? Want, as u hart nie sagter word nie, groei u nie in heiligheid nie. Wat ’n geseënde ding sou dit wees om met liefde deurdring te wees! Hulle het van Basil gesê dat hy ’n pilaar van vuur was as gevolg van sy ywer.

Ek wens dit kon van ons gesê word dat ons vlamme van vuur was as gevolg van ons liefde. Oh, om ons naaste lief te hê soos onsself, sonder om kwaad te dink! “Oh,” sê iemand, “ons sal uitgebuit word!” Dit sal geen skade wees vergelyk met verharde selfzucht.

“Maar ons sal sleg behandel en bedrogen word.” Veronderstel ons word? Dit sal beter wees as om gierig en wreed te wees. Die ergste van alles is haat; die beste van seëninge is liefde.

Wanneer ons onbevoeg raak vir selfzucht, en heeltemal wegkom van onvriendelikheid van hart en ongenadigheid van gedagtes, sal Christus in ons leef, en ons in Hom, en dan sal ons die doel van verkiesende liefde en die ontwerp van die ontelbare geestelike seëninge wat reeds aan ons in Christus Jesus gegee is, vervul.

Laat ons almal daarna streef. Laat broederlike liefde aanhou. Laat ons mekaar meer liefhê as wat ons ooit gedoen het, en ons hande weer saamvoeg in ’n vaste liga van eenheid.

Laat ons die universele kerk van Christus liefhê. Laat ons harte brand met vurige liefde vir die sterwende menigtes van mense, sodat ons hulle kan bring om hulle volle vertroue in Jesus te stel en te leef.

Mag die Vader met ons handel volgens Sy rykdom in heerlikheid deur Christus Jesus, en aan Vader, Seun en Heilige Gees alle eer vir ewig en altyd. Amen.

Charles Spurgeon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0:00
0:00